Film “Schagen in Oorlogstijd” opnieuw in Zijper Museum

Sla onderstaande introductie over en ga direct naar formulier

Niestadt-beschietingMaandag 12 september is het 72 jaar geleden dat de beschieting op de munitietrein in Schagen plaatsvond. Ter herinnering aan deze gebeurtenis vertoont het Zijper Museum die dag de film “Schagen in Oorlogstijd”. Er zijn twee voorstellingen, de aanvangstijden zijn 13.30 u. en 15.00 u. De toegang bedraagt 4 euro.

De voorstellingen worden gehouden in het nieuwe pand van het Zijper Museum, het Oostpaviljoen, de aanbouw aan de oostelijke (Schager) zijde van het  oude gemeentehuis in Schagerbrug. Zie de plattegrond.

Hans Ratelband, die de film gemonteerd heeft, is bij de voorstellingen aanwezig en zal graag vragen beantwoorden en informatie van u ontvangen met betrekking tot de getoonde beelden. Klik hier voor de inhoud van de film.

Bijwonen van de voorstelling is alleen mogelijk als u plaatsen hebt gereserveerd. Reserveren kan door invullen van het formulier op deze pagina of telefonisch. Het laatste kan uitsluitend op dinsdagmiddag en donderdagmiddag tussen 13.00 uur en 17.00 uur via het nummer 0224-574114.

In het formulier hieronder kunt u aangeven welke voorstelling u kiest en hoeveel plaatsen u voor die voorstelling wilt reserveren. U moet daarbij uw naam, e-mailadres en telefoonnummer in de daarvoor beschikbare tekstvakjes invullen (om antwoord te kunnen krijgen). Na het indrukken van ‘Versturen’ wordt het formulier verzonden naar het Zijper Museum. Het aantal plaatsen dat u kunt reserveren is maximaal 4.

Omdat een aantal geïnteresseerden misschien geen gelegenheid heeft om de film op maandag  bij te wonen overweegt het Zijper Museum de film later nog een keer op een zondag te vertonen. Bij de keuze voor het aantal kaarten kunt u ook voor zondag kiezen. Welke zondag dat wordt zal zo spoedig mogelijk bekend worden gemaakt, onder andere  op deze webpagina.

[ninja_forms id=5]