Goede raad: gun het Zijper Museum het Oostpaviljoen

OP_ZM2_plusZijpeLogo
Het Oostpaviljoen: klik op de afbeelding voor meer informatie

Op 13 januari 2015 is een van de agendapunten in de vergadering van de Commissie Samenleving van de gemeente Schagen het Raadsvoorstel om het Zijper Museum onder te brengen in het Oostpaviljoen, de aanbouw van het oude Zijper gemeentehuis in Schagerbrug. Het voorstel behelst dat het Zijper Museum zelf het Oostpaviljoen aankoopt en dat de gemeente een deel van de kosten voor het gebruiksklaar maken van het gebouw voor haar rekening neemt.

Het voorstel zal op 3 februari worden voorgelegd aan de gemeenteraad, die met haar goedkeuring een einde kan maken aan drie jaar van onzekerheid over de herhuisvesting van het Zijper Museum.

Donderdag 8 en zaterdag 10 januari besteedde Harry de Jong in een tweetal artikelen in het Noordhollands Dagblad aandacht aan het voorstel en aan de lange weg die (opnieuw) naar het Oostpaviljoen leidde. Klik op de artikelen voor een vergroting…

sc_hdj1
Bron: NHD 8 januari 2015