[logo Zijper Museum]  

Zoekresultaat:    Ongevallen   (in veld: Subrubriek)     

Homepage ZM Niestadt Beeldbank ZM Zoekresultaat

Aantal gevonden foto's : 341   (uit: 21232)

Getoond wordt foto : 1 t/m 30


Uitgebreid zoeken

Zoekresultaat verdeeld over 12 pagina's, met elk (max.) 30 foto's:

1   2   3   4   5   6   7   8   9   10       Volgende       Eind

of direct naar pagina: 

Klik op foto voor vergroting en meer informatie

1. Database nr.: 00041   (0/41.jpg)
Gekantelde melktankwagen
Goverskluft -- Callantsoog           (jaren '50)
De takelwagen van firma De Moor, deze is omgebouwd na de oorlog van een GMC. De chauffeur op deze wagen was Cor Schagen.
Op de voorgrond een bromfiets met witte beenkappen. Dit betreft een politiebromfiets. Was voorzien van een kentekenplaat. In vakjargon een ULM ultra licht motorfiets. Niet herkenbaar maar mogelijk betreft het hier politie Kooi van Callantsoog.
 

2. Database nr.: 00066   (0/66.jpg)
Melkwagen in sloot
Burghornerweg -- Schagen          
Melkwagen van CZ Lutjewinkel, takelwagen van Oene Koopman Schagen
 

3. Database nr.: 00083   (0/83.jpg)
Auto onder trein
Spoorwegovergang oostzijde Grote Sloot. -- Oudesluis           (jaren '70)
Het genoemde treinstel is niet Plan U maar een elektrisch tweewagen treinstel type plan V I ook wel mat '64 wat vanaf ca. 1965 instroomde. Het is duidelijk herkenbaar, daar bij plan U de automatische koppeling veel lager zit dan bij plan V. Op de foto is duidelijk de bovenleiding te zien. In de begin jaren van de elektrificatie (toen nog uursdienst) heeft er een avondspitstrein vanaf Den Helder gereden V 17:10 bestaande uit plan U. Ook gezien het type railklem op de dwarsliggers ligt het tijdstip dichter bij de jaren '70 dan bij de jaren '60.
De takelwagen is van Oene Koopman uit Schagen
 

4. Database nr.: 00421   (0/421.jpg)
Verkeersongeluk
Bosweg -- 't Zand           (1972)
Vrachtauto geladen met balen papier ramt personenauto ter hoogte van de Boerderij van Jan Hoogeboom. Vrachtwagen is van Jan van der Voort, vader van Piet van der Voort uit 't Zand en de luxewagen is van de hr. J. Nobel uit St. Maartensbrug.
 

5. Database nr.: 00475   (0/475.jpg)
Auto tegen telegraafpaal tussen Groenveld en de Stroet
Killemerweg; Groenveldsdijk -- Sint Maarten           (ca. 1965)
Rond het ongeval v.l.n.r. de Vries, Joop Hotting en (mogelijk) wachtmeester 1e klasse uit Alkmaar Sjoerd Schouwenaar. Bij dit ongeval waren 2 auto's betrokken. Het ongeval gebeurde op een zondag morgen om 9:30 uur. Er vielen 3 doden. De slachtoffers kwamen uit Friesland en werden aangereden door een kerkganger uit Groenveld.
 

6. Database nr.: 00936   (0/936.jpg)
Touringcar te water
Keinsmerweg -- Keinsmerbrug          
De Haan B.V.
 

7. Database nr.: 01586   (0/1586.jpg)
Ongeval op de vlotbrug over het Noord-Hollands kanaal
Noord-Hollands kanaal -- Sint Maartensvlotbrug           (jaren '60/70)
Te zwaar geladen stenenwagen van Grieving BV. Maximum draagvermogen toen 9000 kg.
 

8. Database nr.: 01587   (0/1587.jpg)
Ongeval op de vlotbrug over het Noord-Hollands kanaal
Noord-Hollands kanaal -- Sint Maartensvlotbrug           (jaren '60/70)
Te zwaar geladen stenenwagen. Maximum draagvermogen brug toen 9000 kg. Eigenaar Grieving BV.
 

9. Database nr.: 01592   (0/1592.jpg)
Ongeval op de vlotbrug over het Noord-Hollands kanaal
Noord-Hollands kanaal -- Sint Maartensvlotbrug           (jaren '60/70)
Te zwaar geladen stenenwagen. Maximum draagvermogen brug toen 9000 kg. Eigenaar Greving BV. De fa. Greving kwam uit Groningen. Hij moest naar Mart Koning en ging de verkeerde kant op. Jan Veuger staat rechts op de foto in het midden. Het was ongeveer in 1958/1959. Het kan zijn de er toen nog maar 4000 kg. over de brug kon en niet 9000 kg.
De man links is Edelman Odeweier. Op de achtergrond het café Jagerslust van dhr. Homan. De man met de pet is waarschijnlijk Jaap Nieuwenhuizen.
 

10. Database nr.: 01594   (0/1594.jpg)
Ongeval op de vlotbrug over het Noord-Hollands kanaal
Noord-Hollands kanaal -- Sint Maartensvlotbrug          
Te zwaar geladen stenenwagen. Maximum draagvermogen brug toen 9000 kg. Eigenaar Grieving BV.
 

11. Database nr.: 01596   (0/1596.jpg)
Ongeval op de vlotbrug over het Noord-Hollands kanaal
Noord-Hollands kanaal -- Sint Maartensvlotbrug           (jaren '60/70)
Te zwaar geladen stenenwagen. Maximum draagvermogen brug toen 9000 kg. Eigenaar Grieving BV.
 

12. Database nr.: 01597   (0/1597.jpg)
Ongeval op de vlotbrug over het Noord-Hollands kanaal
Noord-Hollands kanaal -- Sint Maartensvlotbrug           (jaren '60/70)
Te zwaar geladen stenenwagen. Maximum draagvermogen brug toen 9000 kg. Eigenaar Grieving BV.
 

13. Database nr.: 02374   (0/2374.jpg)
Verkeer en Vervoer
Regio Schagen          
Bestelwagen van de Volkskrant tegen boom
 

14. Database nr.: 02375   (0/2375.jpg)
Bestelwagen van de Volkskrant tegen boom
Regio Schagen           (jaren '60/70)
 

15. Database nr.: 02377   (0/2377.jpg)
Bestelwagen van de Volkskrant tegen boom
Regio Schagen          
 

16. Database nr.: 02722   (0/2722.jpg)
Te zwaar beladen vrachtwagen vast op vlotbrug
De Vlotbrug -- Sint Maartensvlotbrug           (jaren '70)
Te zwaar beladen vrachtwagen staat vast op de vlotbrug.
 

17. Database nr.: 02725   (0/2725.jpg)
Te zwaar beladen vrachtwagen vast op vlotbrug
De Vlotbrug -- Sint Maartensvlotbrug          
Te zwaar beladen vrachtwagen staat vast op de vlotbrug.
 

18. Database nr.: 02726   (0/2726.jpg)
Te zwaar beladen vrachtwagen vast op vlotbrug
De Vlotbrug -- Sint Maartensvlotbrug          
 

19. Database nr.: 02729   (0/2729.jpg)
Te zwaar beladen vrachtwagen vast op vlotbrug
De Vlotbrug -- Sint Maartensvlotbrug          
 

20. Database nr.: 02772   (0/2772.jpg)
Vlotbrug gestremd
De Vlotbrug -- Sint Maartensvlotbrug           (jaren '70)
Te zwaar beladen vrachtwagen staat vast op de vlotbrug.
 

21. Database nr.: 02773   (0/2773.jpg)
Vlotbrug gestremd
De Vlotbrug -- Sint Maartensvlotbrug           (jaren '70)
Te zwaar beladen vrachtwagen staat vast op de vlotbrug.
 

22. Database nr.: 02774   (0/2774.jpg)
Verkeer en Vervoer
De Vlotbrug -- Sint Maartensvlotbrug          
Te zwaar beladen vrachtwagen staat vast op de brug
 

23. Database nr.: 02851   (0/2851.jpg)
Stranding van Nederlandse coaster
Strand tussen paal 11 en 12 (tussen Callantsoog en Groote Keeten) -- Groote Keeten           (06-12-1964)
Nederlandse coaster, onderweg van IJmuiden naar Hull, strandde op Sinterklaasnacht bij windstil weer en goed zicht. Sterke verdenking dat de dienstdoende stuurman/roerganger te diep in het glaasje had gekeken en in slaap was gevallen.
Het schip is gebouwd in 1936 en heeft verschillende namen gehad. Als Teunika is het bij Callantsoog gestrand en met deze zelfde naam is het in mei 1969 bij het Isle of Mull gezonken. Het was 199 BRT groot.
Volgens M.A. Liefhebber is de coaster de 'Teunica'. De kapitein heette Nicolai. Het was een Nederlands schip dat klei vervoerde. Nadat een deel van de klei er uit is gehaald is het schip vlot getrokken. De klei is opgeslagen geweest op een terrein van Kuiper en Leeuwenkamp (daar werkte M.A. Liefhebber). Er is ook wat klei aan de keramiste L. (Meijers) Cosijn, wonende en werkende aan het Korfwater te Petten. De klei was minder geschikt voor haar pottenbakken. Er zijn wel nog 2 bierpullen van gemaakt;1 ervan is in het bezit van M.A. Liefhebber.
 

24. Database nr.: 02852   (0/2852.jpg)
Stranding van Nederlandse coaster
Strand tussen paal 11 en 12 (tussen Callantsoog en Groote Keeten) -- Groote Keeten           (06-12-1964)
Nederlandse coaster, onderweg van IJmuiden naar Hull, strandde op Sinterklaasnacht bij windstil weer en goed zicht. Sterke verdenking dat de dienstdoende stuurman/roerganger te diep in het glaasje had gekeken en in slaap was gevallen.
Het schip is gebouwd in 1936 en heeft verschillende namen gehad. Als Teunika is het bij Callantsoog gestrand en met deze zelfde naam is het in mei 1969 bij het Isle of Mull gezonken. Het was 199 BRT groot.
Volgens M.A. Liefhebber is de coaster de 'Teunica'. De kapitein heette Nicolai. Het was een Nederlands schip dat klei vervoerde. Nadat een deel van de klei er uit is gehaald is het schip vlot getrokken. De klei is opgeslagen geweest op een terrein van Kuiper en Leeuwenkamp (daar werkte M.A. Liefhebber). Er is ook wat klei aan de keramiste L. (Meijers) Cosijn, wonende en werkende aan het Korfwater te Petten. De klei was minder geschikt voor haar pottenbakken. Er zijn wel nog 2 bierpullen van gemaakt;1 ervan is in het bezit van M.A. Liefhebber.
 

25. Database nr.: 02853   (0/2853.jpg)
Stranding van Nederlandse coaster
Strand tussen paal 11 en 12 (tussen Callantsoog en Groote Keeten) -- Groote Keeten           (06-12-1964)
Nederlandse coaster, onderweg van IJmuiden naar Hull, strandde op Sinterklaasnacht bij windstil weer en goed zicht. Sterke verdenking dat de dienstdoende stuurman/roerganger te diep in het glaasje had gekeken en in slaap was gevallen.
Het schip is gebouwd in 1936 en heeft verschillende namen gehad. Als Teunika is het bij Callantsoog gestrand en met deze zelfde naam is het in mei 1969 bij het Isle of Mull gezonken. Het was 199 BRT groot.
Volgens M.A. Liefhebber is de coaster de 'Teunica'. De kapitein heette Nicolai. Het was een Nederlands schip dat klei vervoerde. Nadat een deel van de klei er uit is gehaald is het schip vlot getrokken. De klei is opgeslagen geweest op een terrein van Kuiper en Leeuwenkamp (daar werkte M.A. Liefhebber). Er is ook wat klei aan de keramiste L. (Meijers) Cosijn, wonende en werkende aan het Korfwater te Petten. De klei was minder geschikt voor haar pottenbakken. Er zijn wel nog 2 bierpullen van gemaakt;1 ervan is in het bezit van M.A. Liefhebber.
 

26. Database nr.: 02854   (0/2854.jpg)
Stranding van Nederlandse coaster
Strand tussen paal 11 en 12 (tussen Callantsoog en Groote Keeten) -- Groote Keeten           (06-12-1964)
Nederlandse coaster, onderweg van IJmuiden naar Hull, strandde op Sinterklaasnacht bij windstil weer en goed zicht. Sterke verdenking dat de dienstdoende stuurman/roerganger te diep in het glaasje had gekeken en in slaap was gevallen.
Het schip is gebouwd in 1936 en heeft verschillende namen gehad. Als Teunika is het bij Callantsoog gestrand en met deze zelfde naam is het in mei 1969 bij het Isle of Mull gezonken. Het was 199 BRT groot.
Volgens M.A. Liefhebber is de coaster de 'Teunica'. De kapitein heette Nicolai. Het was een Nederlands schip dat klei vervoerde. Nadat een deel van de klei er uit is gehaald is het schip vlot getrokken. De klei is opgeslagen geweest op een terrein van Kuiper en Leeuwenkamp (daar werkte M.A. Liefhebber). Er is ook wat klei aan de keramiste L. (Meijers) Cosijn, wonende en werkende aan het Korfwater te Petten. De klei was minder geschikt voor haar pottenbakken. Er zijn wel nog 2 bierpullen van gemaakt;1 ervan is in het bezit van M.A. Liefhebber.
 

27. Database nr.: 02855   (0/2855.jpg)
Stranding van Nederlandse coaster
Strand tussen paal 11 en 12 (tussen Callantsoog en Groote Keeten) -- Groote Keeten           (06-12-1964)
Nederlandse coaster, onderweg van IJmuiden naar Hull, strandde op Sinterklaasnacht bij windstil weer en goed zicht. Sterke verdenking dat de dienstdoende stuurman/roerganger te diep in het glaasje had gekeken en in slaap was gevallen.
De kapitein van de kustvaarder komt naar het strand voor overleg (en uitleg). Hij wordt aan strand geholpen door leden van de wipperploeg Callantsoog van de KNZHRM.
Het schip is gebouwd in 1936 en heeft verschillende namen gehad. Als Teunika is het bij Callantsoog gestrand en met deze zelfde naam is het in mei 1969 bij het Isle of Mull gezonken. Het was 199 BRT groot.
Volgens M.A. Liefhebber is de coaster de 'Teunica'. De kapitein heette Nicolai. Het was een Nederlands schip dat klei vervoerde. Nadat een deel van de klei er uit is gehaald is het schip vlot getrokken. De klei is opgeslagen geweest op een terrein van Kuiper en Leeuwenkamp (daar werkte M.A. Liefhebber). Er is ook wat klei aan de keramiste L. (Meijers) Cosijn, wonende en werkende aan het Korfwater te Petten. De klei was minder geschikt voor haar pottenbakken. Er zijn wel nog 2 bierpullen van gemaakt; 1 ervan is in het bezit van M.A. Liefhebber.
 

28. Database nr.: 02856   (0/2856.jpg)
Stranding van Nederlandse coaster
Strand tussen paal 11 en 12 (tussen Callantsoog en Groote Keeten) -- Groote Keeten           (06-12-1964)
Nederlandse coaster, onderweg van IJmuiden naar Hull, strandde op Sinterklaasnacht bij windstil weer en goed zicht. Sterke verdenking dat de dienstdoende stuurman/roerganger te diep in het glaasje had gekeken en in slaap was gevallen.
De kapitein van de kustvaarder komt naar het strand voor overleg (en uitleg). Hij wordt aan strand geholpen door leden van de wipperploeg Callantsoog van de KNZHRM.
Het schip is gebouwd in 1936 en heeft verschillende namen gehad. Als Teunika is het bij Callantsoog gestrand en met deze zelfde naam is het in mei 1969 bij het Isle of Mull gezonken. Het was 199 BRT groot.
Volgens M.A. Liefhebber is de coaster de 'Teunica'. De kapitein heette Nicolai. Het was een Nederlands schip dat klei vervoerde. Nadat een deel van de klei er uit is gehaald is het schip vlot getrokken.
De klei is opgeslagen geweest op een terrein van Kuiper en Leeuwenkamp (daar werkte M.A. Liefhebber). Er is ook wat klei aan de keramiste L. (Meijers) Cosijn, wonende en werkende aan het Korfwater te Petten. De klei was minder geschikt voor haar pottenbakken. Er zijn wel nog 2 bierpullen van gemaakt;1 ervan is in het bezit van M.A. Liefhebber.
 

29. Database nr.: 02857   (0/2857.jpg)
Stranding van Nederlandse coaster
Strand tussen paal 11 en 12 (tussen Callantsoog en Groote Keeten) -- Groote Keeten           (06-12-1964)
Burgemeester Correljé (rechts met hoed) in gesprek met waarschijnlijk de stuurman.
Het schip is gebouwd in 1936 en heeft verschillende namen gehad. Als Teunika is het bij Callantsoog gestrand en met deze zelfde naam is het in mei 1969 bij het Isle of Mull gezonken. Het was 199 BRT groot.
Volgens M.A. Liefhebber is de coaster de 'Teunica'. De kapitein heette Nicolai. Het was een Nederlands schip dat klei vervoerde. Nadat een deel van de klei er uit is gehaald is het schip vlot getrokken. De klei is opgeslagen geweest op een terrein van Kuiper en Leeuwenkamp (daar werkte M.A. Liefhebber). Er is ook wat klei aan de keramiste L. (Meijers) Cosijn, wonende en werkende aan het Korfwater te Petten. De klei was minder geschikt voor haar pottenbakken. Er zijn wel nog 2 bierpullen van gemaakt;1 ervan is in het bezit van M.A. Liefhebber.
 

30. Database nr.: 02858   (0/2858.jpg)
Stranding van Nederlandse coaster
Strand tussen paal 11 en 12 (tussen Callantsoog en Groote Keeten) -- Groote Keeten           (06-12-1964)
V.l.n.r.: Piet de Haan, leider van de wipperploeg Callantsoog van de KNZHRM., burgemeester Correljé, rechts de kapitein van de coaster.
Het schip is gebouwd in 1936 en heeft verschillende namen gehad. Als Teunika is het bij Callantsoog gestrand en met deze zelfde naam is het in mei 1969 bij het Isle of Mull gezonken. Het was 199 BRT groot.
Volgens M.A. Liefhebber is de coaster de 'Teunica'. De kapitein heette Nicolai. Het was een Nederlands schip dat klei vervoerde. Nadat een deel van de klei er uit is gehaald is het schip vlot getrokken. De klei is opgeslagen geweest op een terrein van Kuiper en Leeuwenkamp (daar werkte M.A. Liefhebber). Er is ook wat klei aan de keramiste L. (Meijers) Cosijn, wonende en werkende aan het Korfwater te Petten. De klei was minder geschikt voor haar pottenbakken. Er zijn wel nog 2 bierpullen van gemaakt;1 ervan is in het bezit van M.A. Liefhebber.
 

 

Uitgebreid zoeken

Zoekresultaat verdeeld over 12 pagina's, met elk (max.) 30 foto's:

1   2   3   4   5   6   7   8   9   10       Volgende       Eind

of direct naar pagina: 

Zijper Museum, Schagerweg 97D, 1751 CB Schagerbrug
WWW: http://www.zijpermuseum.nl/
Laatste wijziging binnen getoonde foto's: 8 oktober 2019
Informatie: info@zijpermuseum.nl