![]() |
![]() |
![]() |
Homepage ZM → Niestadt Beeldbank ZM → Zoekresultaat |
Aantal gevonden foto's : 72 (uit: 21240)
Getoond wordt foto : 1 t/m 30 |
Klik op foto voor vergroting en meer informatie
1. |
![]() |
Database nr.: 01150 (0/1150.jpg)
Spoorvernieuwing Schagen |
2. |
![]() |
Database nr.: 01151 (0/1151.jpg)
Spoorvernieuwing Schagen |
3. |
![]() |
Database nr.: 01153 (0/1153.jpg)
Spoorvernieuwing Schagen |
4. |
![]() |
Database nr.: 09800 (0/9800.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
5. |
![]() |
Database nr.: 09802 (0/9802.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
6. |
![]() |
Database nr.: 09803 (0/9803.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
7. |
![]() |
Database nr.: 09804 (0/9804.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
8. |
![]() |
Database nr.: 09805 (0/9805.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
9. |
![]() |
Database nr.: 09806 (0/9806.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
10. |
![]() |
Database nr.: 09808 (0/9808.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
11. |
![]() |
Database nr.: 09809 (0/9809.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
12. |
![]() |
Database nr.: 09811 (0/9811.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-06-1967) Op de foto Gert van Dok. Hij was o.a. conducteur op de stoomtram door de Zijpe. Hij woonde toentertijd in Schagen. Is daarna naar Alkmaar verhuisd en werd conducteur op de tram naar Bergen. |
13. |
![]() |
Database nr.: 09813 (0/9813.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) Op de foto Jo Berkhout en Lise Berkhout uit de Oostwal. |
14. |
![]() |
Database nr.: 09814 (0/9814.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
15. |
![]() |
Database nr.: 09815 (0/9815.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
16. |
![]() |
Database nr.: 09816 (0/9816.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
17. |
![]() |
Database nr.: 09818 (0/9818.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) Diesel-electrische locomotief van de serie 2200-2300 in originele kleuren (bruin met gele bies). Direkt daarachter een oud bagagerijtuig. Geen verwarmingswagen (loc kan rijtuigen niet verwarmen). |
18. |
![]() |
Database nr.: 09819 (0/9819.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
19. |
![]() |
Database nr.: 09820 (0/9820.jpg)
Bejaardentocht Warmenhuizen naar Hardewijk Station -- Warmenhuizen (26-07-1967) |
20. |
![]() |
Database nr.: 18282 (1/18282.jpg)
Trein klaar voor vertrek Station -- Schagen (jaren '60) Conducteur/adjunct stationschef dhr. Zijlstra?? en machinist in gesprek Treinstel van het type mat. '46 langs het perron. We zien het oude station op de achtergrond. Tot ongeveer 1968 werd het vertreksein gegeven door het stationspersoneel. Het verteksein werd gegeven via de mondfluit en door het heffen van de vertrekstaf. Er was een dagstaf en een nachtstaf met groene verlichting. De ambtenaar op de foto heeft eerst het uitrijsein bediend en geeft na het klaargeven van de trein (onder meer sluiten deuren)door de conducteur(s) het vetreksein. De ambtenaar op de foto is waarschijnlijk de adjunct stationchef. De chef van Schagen was een tweebander. |
21. |
![]() |
Database nr.: 18283 (1/18283.jpg)
Trein klaar voor vertrek Station -- Schagen (jaren '60) Conducteur/adjunct stationschef dhr. Zijlstra?? en machinist in gesprek. Tot ongeveer 1968 werd het vertreksein gegeven door het stationspersoneel. Het verteksein werd gegeven via de mondfluit en door het heffen van de vertrekstaf. Er was een dagstaf en een nachtstaf met groene verlichting. De ambtenaar op de foto heeft eerst het uitrijsein bediend en geeft na het klaargeven van de trein (onder meer sluiten deuren)door de conducteur(s) het vetreksein. De ambtenaar op de foto is waarschijnlijk de adjunct stationchef. De chef van Schagen was een tweebander. |
22. |
![]() |
Database nr.: 18380 (1/18380.jpg)
Handelinrichting in seinpost Schagen (jaren '50) Op de foto dhr. Sietse Anne van der Boom. Hij heeft meer dan 40 jaar op het oude en op het nieuwe station van Schagen gewerkt. Hij verkocht hoofdzakelijk treinkaartjes aan het loket. |
23. |
![]() |
Database nr.: 18518 (1/18518.jpg)
Oude NS station van Schagen Station -- Schagen |
24. |
![]() |
Database nr.: 18657 (1/18657.jpg)
Treinstel op overweg Zuiderweg -- Schagen (1958) Treinstel type mat. 54 (bijgenaamd "Hondekop") passeert de overweg. Waarschijnlijk bij ingebruikname electrificatie in 1958. |
25. |
![]() |
Database nr.: 18851 (1/18851.jpg)
Nieuw beveiligingstableau in de seinpost van Schagen Station -- Schagen (1957) Stationschef Vlug bij het nieuwe beveiligingstableau in de seinpost. Dit is een AR Tableau (All Relay) van NS op "Post T" in Schagen. Deze is in gebruik genomen op 04-11-1957 en uit dienst gegaan oktober 1995. (bijna 38 jaar!) |
26. |
![]() |
Database nr.: 19032 (1/19032.jpg)
Handelinrichting in seinpost Schagen Station -- Schagen (1957) Met bril: Siem van der Boom bij de oude seinpost |
27. |
![]() |
Database nr.: 19908 (1/19908.jpg)
Station Schagen in het begin van de 20e eeuw Station -- Schagen (begin 20e eeuw) Station Schagen met locomotief begin 20e eeuw |
28. |
![]() |
Database nr.: 20342 (2/20342.jpg)
Verkeer en Vervoer Stationsplein -- Schagen |
29. |
![]() |
Database nr.: 20452 (2/20452.jpg)
Station Heerhugowaard Heerhugowaard; Station -- Buiten de Regio (ca. 1930) |
30. |
![]() |
Database nr.: 20571 (2/20571.jpg)
Tramhalte St. Maartensweg van de Noorderstroomtram Halte Ruigeweg ; St. Maartensweg -- Sint Maartensbrug (ca. 1930) De locomotief op de foto is er geen van de NS-serie 7700, maar een van de serie NS 6900, vermoedelijk de 6908, die in 1933 in Alkmaar in depot was. Het feit dat het geen 7700 kan zijn, is gemakkelijk te herkennen: de 7700 hadden ronde en geen ovale ramen aan de voorkant van het machinistenhuis en beschikten niet over een zandkist op de ketel. Minder goed zichtbaar: de 7700-en waren drieassers, afgebeelde loc is een tweeasser. |