De Oostvleugel gaat dicht voor publiek

De laatste zondag in november was ook de laatste zondag waarop het Zijper Museum in de Oostvleugel van het gemeentehuis open was voor het publiek. Ben en Liesbeth Sintenie uit Schagerbrug waren de laatste bezoekers.  Als aandenken aan dit feit ontvingen ze – tot hun verrassing – uit handen van Anke van Loo-Mulder, vice-voorzitter van het museumbestuur, het boek “De Canon van de Zijpe”.

20151129_160524
Ben en Liesbeth Sintenie met de it handen van Anke van Loo ontvangen Canon van de Zijpe

Als de laatste bezoekers vertrokken zijn wordt voor de laatste maal in de Oostvleugel de deur voor het publiek gesloten. Veel van de vrijwilligers van het museum en hun partners  hadden gehoor gegeven aan de uitnodiging om bij deze laatste afsluiting aanwezig te zijn.

Voorzitter Gonno Leendertse gaat de deur voor het publiek sluiten

Voor en na de afsluiting werd, ook dat voor het laatst, nog even bijgekletst in het pand waar velen zoveel jaren voor het museum in de weer zijn geweest.

Foto’s beschikbaar gesteld door Henk Katuin, Marjan Marees en Arnold Romeijnders.
Klikken op een foto geeft diashow!