Gouden Giften

In 2023 viert het Zijper Museum zijn 50-jarig bestaan en in dat kader zullen de komende maanden speciale activiteiten worden georganiseerd. Ook de nieuwe wisselexpositie, die vanaf 22 januari te zien is, sluit aan bij dit jubileum en toont de schenkingen uit het 50-jarig bestaan : uit elk jaar wordt één voorwerp tentoongesteld.

De vele schenkingen van bewoners uit de Zijpe hebben het museum gemaakt tot dé bewaarplaats van het Zijper erfgoed. Door de jaren heen bieden mensen “juweeltjes” aan, die al jaren in een kast of kist bewaard werden. In de nieuwe expositie zijn ze, de meeste voor het eerst, door het publiek te bewonderen.

De voorwerpen worden allemaal toegelicht in een gidsje dat bij het bezichtigen van de expositie beschikbaar is.

"Zuiderzon - toen en nu" op zondag 8 oktober

Deze bijeenkomst is tot nader order uitgesteld