Gemeentewapen: de Zijpe [logo Zijper Museum] [logo Geregistreerd Museum]

[Homepage ZM] --> [ZM persbericht]

Persbericht Zijper Museum: Uitgifte Brandweerboek

27 december 2012

Het comité 'Uitgifte boekwerk historie brandweer Zijpe' - dat in 2009 de uitgave heeft verzorgd van het boek Brand Meester! - heeft besloten om zichzelf op te heffen. Als dank voor de door de Historische Vereniging "De Zijpe" bewezen diensten rond de financiering van het boek en als postume dank voor de inzet van de schrijver Frank van Loo schenkt het comité het nog op rekening staande bedrag van 1300 euro aan de historische vereniging. Bovendien schenkt het comité de resterende oplage van het boek aan het Zijper Museum dat deze boeken ten eigen bate mag verkopen.

Dinsdag 27 december om 16 uur wordt in het Zijper Museum een korte bijeenkomst gehouden waarin voorzitter Adema van het comité een enveloppe en een boek - symbolisch voor de schenkingen - zal overhandigen aan de historische vereniging en aan het Zijper Museum.

Bij deze bijeenkomst zullen comité, bestuursleden van de Historische Vereniging en van het Zijper Museum en mevr. van Loo-Mulder aanwezig zijn.

Zijper Museum, Schagerweg 97b, 1751 CB Schagerbrug
WWW: http://www.zijpermuseum.nl/